niedziela, 3 stycznia 2016

Germany 2015 & Part 6 & Buchenwald Concentration Camp

Jadac w to szczegolne miejsce nie wiedziałam czego mam sie spodziewac, osobiscie nie interesuje sie zadna z dawniejszych wojennych histori, smutne ale prawdziwe, nie jestem wgl zaintersowana, ani szczegolnie nie probuje byc nia zainteresowana, ale...

 Jeden z najwiekszych z obózow koncentracyjny znajował sie w poblizu miasta "Weimar" gdzie kilka dni wczesniej bylismy tam na zakupach!
Wycieczka grupowa by zwiedzic obóz koncentracyjny jak i by sie czegos dowiedziec na temat tego tragicznego historycznego miejsca, minimalnie zmieniła moje myslenie, dlaczego? Zobaczyłam jednak jak realne było zycie tylu nastu tysiecy niewinnych ludzi! Jestesmy szczesciarzami! 

Cała wycieczka polegała na samodzielnym zwiedzaniu tego miejsca, pani przy recepcji odrazu nas uswiadomiła ze oboz jest zbyt duzy by go zwiedzic w jeden dzien!
Na miejscu, rozdzielilismy sie w dwie grupy (i juz tego załowałam) gdyz było nam wszystkim łatwiej  zobaczyc, zwiedzic chociazby te najwazniejsze miejsca.. gdyz ile ludzi tyle charakterow! Przy recepcji kazdy z nas dostał mapke jak i wykupił dla siebie własnego "Ipod" gdzie moglismy sluchac opowiesci z kazdego danego miejsca! 
 Jak by nie było wszystko szło w dobra strone, dopuki miałam juz wszystkiego dosyc! Haos, zamieszanie, nienawisc osob wokoł... totalnie zepsuło mi cała moja ekcytacje do tego miejsca! W niektorych momentach totalnie nie wiedziałam co zwiedzam, czego slucham i gdzie ide, pogoda rowniez totalnie mnie do siebie zraziła, zamarzłam i nic z tej wycieczki nie wyniosłam! 
Teraz wiem, ze jak bym jednak poszła z odpowiednimi i wyrozumiałymi tam ludzmi, totalnie inaczej bym na to wszystko patrzyła jak i wspominała!



 Cała nasza ekipowa wycieczka!
Na przywitanie zaskakujaco spadł tez snieg! 

 Głowne wejscie!








 Krematorium.. 


 Miejsce gdzie ludzkie ciała sie paliło / spalało.. 



 Bardzo smutny widok... tym bardziej tych najmniejszych rozmiarow! 

 Ubrania i ich listy.. 
 Na rozluznienie sytuacji i nieporozumien lidera grupy, razem z siostra i kolezanka obejrzałysmy krotkie filmiki na temat tego miejsca, gdzie na szczescie wyjasniły i odpowiedziały na nasze pytania.. 

 Zimno było bardzo!





Wiecej moich codziennych zdjec zobaczycie na moim INSTAGRAM gdzie wszystkich serdecznie zapraszam!
Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziekuje za kazdy dodany tu komentarz!
Napewno sie odwdziecze :)
Nie toleruje spamu oraz obrazliwych komentarzy!
Trzymajcie sie, Pozdrawiam gorąco !

AddThis